Ecen Sigorta
19 Ağustos 2018 Pazar
Anasayfa > Yazarlar > Tuğçe KALAYCIOĞLU BAKAR > SICAK HAVALARIN OLUŞTURDUĞU ÖDEMDEN KURTULMAK İSTER MİSİNİZ?
Tuğçe KALAYCIOĞLU BAKAR

SICAK HAVALARIN OLUŞTURDUĞU ÖDEMDEN KURTULMAK İSTER MİSİNİZ?

04.08.2018 17:06 12 14 16 18 yazdır
Yazar : Tuğçe KALAYCIOĞLU BAKAR


Eveettt!! Diye bağırdığınızı duyar gibiyim. Nedir bu şişlik meselesi hadi gelin beraber bu duruma çözüm getirelim.

Ödem, vücudun gereğinden fazla su tutmasına denir. Eğer sabahları elleriniz, gözleriniz, yüzünüz şiş uyanıyor; bacağınızın ön yüzüne parmağınızı bastırdığınız zaman çukur oluşuyor ve sabah ile akşam arasında kilo farkınız oluyorsa ödeminiz var demektir.

Ödem; böbrek, kalp damar, tansiyon, karaciğer, tiroit gibi bazı hastalıklarında habercisi olabiliyor aynı zamanda şüpheniz var ise doktora gitmenizi öneririm. Bu tarz hastalıklara medikal tedavinin yanında farklı bir beslenme planı oluşturuyoruz. Bugün size bahsedeceğim durum herhangi bir rahatsızlığı olmayıp gebede olmayanlar için.

Tuzu Azaltın!

Sodyumun fazlası vücudunuzun şişmesine sebep oluyor. Güzel okuyucum yemeğin tadına bile bakmadan tuz dökme alışkanlığın varsa o tuzluğu şuandan itibaren yerine koymanı tavsiye ederim yoksa daha ciddi sorunlarla karşılaşabilirsin. Ayrıca sodyum sadece sofra tuzunda veya kattığınız yemeklerde bulunmaz. Turşular, salamuralar, konserve ürünler, işlenmiş gıdalar, hazır çorbalar sodyumdan zengin besinlerdir.

Vücudun sıvı dengesini düzenleyen bir başka mineral ise potasyumdur. Ve potasyum sodyumla zıt çalışır. Yani siz potasyumdan zengin beslenirseniz vücudunuzun ödemini atmasına yardımcı olursunuz. Potasyumdan zengin besinler; kuru erik, kuru kayısı, turp, süt ürünleri, muz, incir, sarımsak.

Su İçiminizi Artırın!

Çivi çiviyi söker mantığını kullanabilirsiniz bu konuda. Çünkü vücudunuzun su oranı yetersiz olursa suyu depolamaya başlar. Bedeninizi kıtlık psikolojisine sokmak istemiyorsanız bol bol su içmeye özen gösterin. Aynı zamanda ayran, kefir, süt, bitki çaylarını da sıvı alımınıza destek olarak ekleyebilirsiniz.

Ödem Atıcı Besinler:

-Maydanoz

-Ananas

-kefir

-Salatalık

-Kiraz Sapı

-Yeşil çay

-Isırgan Otu

-Funda Yaprağı

Hafif hissettiğiniz bir hafta sizlerle olsun.

 

Yazarın Son Yazıları
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.