Ecen Sigorta
17 Temmuz 2018 Salı
Anasayfa > Yazarlar > Tuğçe KALAYCIOĞLU BAKAR > RAMAZAN'DA DOĞRU BESLEN, SAĞLIKLI KAL!
Tuğçe KALAYCIOĞLU BAKAR

RAMAZAN'DA DOĞRU BESLEN, SAĞLIKLI KAL!

12.05.2018 10:39 12 14 16 18 yazdır
Yazar : Tuğçe KALAYCIOĞLU BAKAR

 

11 ayın sultanı rahmet, bereket, birlik ve beraberlik için geldiği şu günlerde eğer beslenmenizde bir takım düzenlemeler yaparsanız tüm ramazanı sağlıkla geçirirsiniz. Genel olarak orucu ibadetimiz gereği, sorumluluk duygumuzdan dolayı tutuyoruz ama şöyle bir gerçek var ki oruç basit bir ‘aç kalma’ olayı kesinlikle değildir. Çünkü oruç tutmak sindirim sistemimizin dinlenmesini ve tüm vücudumuzun toksinlerden(zehirlerden) arınmasını sağlar. Vücudumuzun arınıp yenilendiği dönemde hele bir de bilinçli beslenirsek sağlığımıza sağlık katmış oluruz.

Gelelim ramazanda doğru beslenme taktiklerine; öncelikle kesinlikle sahura kalkmadan oruç tutmayın çünkü vücudunuz gün içerisinde sahurda yenilen besinler kullanır ve siz eğer sahur yapmazsanız halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı gibi problemlerle karşı karşıya kalabilirsiniz. Sahur ise eşittir kahvaltı demektir. Sahuru erken yapılan kahvaltı gibi düşünebilirsiniz. Muhakkak her sahurda 1 tane yumurta,1 dilim peynir yemeye özen gösterin bunların yanında bol bol söğüş sebze,2-3 dilim tam buğday ekmeği ve en fazla 5 tane tuzsuz zeytin yiyin. Ve aklınızda bulunsun 1 bardak süt sizi yaklaşık 5 saat tok tutar. Yani dilerseniz sahurlarınızda içine 1 çay kaşığı toz tarçın dökerek(kan şekeriniz dengelenir) 1 su bardağı süt içebilirsiniz. 

Özetle; yağlı, salçalı ağır yemekler, sucuk, salam, sosis gibi kızartmalı susatan yiyecekler ve ağır şerbetli tatlılar yerine hafif ama doğru kahvaltı türü yiyecekleri seçerseniz gün içerisinde kendinizi daha iyi hissedersiniz.

“İyi, güzel, hoş sahur da kahvaltı yaptım ama o kuş sütü eksik iftar sofralarında nasıl nefsime hakim olacağım” diye kara kara düşünmeye başladıysanız eğer, sizden ricam bu ramazan bir önceki ramazanlara benzemesin çünkü siz şuanda bu satırları okuyorsunuz yani bu da demektir ki aslında siz kendinize değer veriyor ve gerçekten sağlıklı beslenmeyi istiyor, merak ediyorsunuz. Az sonra okuyacağınız iftar yemeği püf noktalarına harfiyen uyamasanız bile bir nebze uyum sağlarsanız her şey sizin avantajınıza olur sevgili okuyucularım.

Orucunuzu su ile açtıktan sonra mutlaka arkasından 3 tane hurma veya zeytin yiyin ki sizi yemek sonrası abur cubur yemelerinizden korusun. Ardından çok yağlı, kremalı, baharatlı olmayan çorba ile iftarınıza devam edin ve ana yemeğinize geçmeden önce 5-10dakika bir bekleyin, derin nefes alın ki beyninize tokluk sinyali gitsin. Ana yemeğimiz ise tek çeşit olsun ya sebze yemeği veya kırmızı/beyaz et yemekleri veya kurubaklagillerden oluşsun. Ana yemeğinizin yanında muhakkak yoğurt/ayran/cacıktan birisi olsun. Ve bolca mevsim salatası yiyin. Ayrıca beyaz ekmek, pirinç pilavı, beyaz makarna yerine tam buğday ekmeği, bulgur pilavı veya kepekli makarnayı tercih edin. Geleneksel mis kokulu ramazan pidesini ise her gün yemek yerine haftada 3-4 kez yiyin.

Ramazanda en sık yapılan hatalardan biri de meyveleri veya tatlıyı yemekten hemen sonra yemektir. İftar yemeğinin hemen ardından yenilen ara öğün sindirimi zorlaştırır ve midenizin daha da genişlemesine yol açar bu nedenle ara öğününüzü yemekten yaklaşık 1 saat sonra yapın. Tatlı çeşidi olarak da şerbetli, ağır, kızartmalı tatlılar yerine sütlü, meyveli tatlıları veya dondurmayı tercih edin. Doğru beslenmenin yanında su içmeyi de asla ihmal etmeyin iftardan sahura kadar olan vakitte toplam 2-2,5 litre su içmeye özen gösterin.

 

* Ağız kokusu şikayeti yaşamak istemiyorsanız sahurda nane yiyip, karanfil çiğneyin.

 

Bugünkü yazımı bir hadise ile sonlandırmak istiyorum. Ramazan ayı girdiği zaman cennetin kapıları açılır, cehennemin kapıları kapanır ve şeytanlar zincire vurulur. Herkesin tuttuğu oruçların kabul olması dileğiyle... Hayırlı Ramazanlar!

Yazarın Son Yazıları
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.