14 Aralık 2017 Perşembe
Anasayfa > Yazarlar > Güner AKYILDIZ > CHİA TOHUMUNUN FAYDALARI
Güner AKYILDIZ

CHİA TOHUMUNUN FAYDALARI

15.02.2017 09:51:46 12 14 16 18 yazdır
Yazar : Güner AKYILDIZ


Zengin lif,protein ve yağ içeriğiyle son zamanlarda oldukça popüler olan bir besin chia. Aztek ve Mayaların temel besin maddesi olmuştur. Latincesi Salvia hispanica, Maya dilinde anlamı ise 'güç'tür. Besin içeriğiyle gerçekten de insana güç katan chiayı biraz daha yakından tanıyalım ve faydalarından bahsedelim.

Chia tohumunun en çok bilinen faydası kan şekerini dengelemesidir herhalde. Sıvı ile temas ettiğinde jelleşip şişen chia tohumları midemizde de yapısını korur. Böylece tok hissetmemizi sağlar ve iştahı bastırır. Bu da kilo kontrolüne yardımcı olmasını sağlar. bu özelliğiyle obezite tedavisinde bir numaralı besin tercihi olabilir. Tabi ki bu noktada tüketilen chia tohumu miktarı önemlidir. Günde 2 yemek kaşığından fazlası önerilmez. Aksi halde yararından çok zararı görülebilir.

Chia tohumu çok iyi bir bitkisel protein kaynağıdır. Bu özelliği kas yapımına yardımcı olmasını sağlar. Günlük protein ihtiyacının büyük bir kısmını karşılamasıyla veganların da öncelikli tercihi olabilir.

Chia tohumu vücudumuza faydalı omega 3 yağ asitlerinden zengindir. Kolestrol içermemesi de cabası. Bu özelliğiyle kalp ve beyin sistemi sağlığına olumlu etkileri vardır. Yapılan bir çalışmada ise chia tohumunun HDL'yi (iyi kolesterol) yükselttiği görülmüştür.

Zengin diyet lifi içeriği ile barsak hareketlerini hızlandıran chia tohumu kabızlığı önlemeye yardımcıdır. Günde 1-2 yemek kaşığı tüketildiğinde günlük lif ihtiyacının üçte birini karşılar.

Chia tohumu aynı zamanda bağışıklık sisteminizi de güçlendirir. Özellikle kış aylarında tüketilen chia hastalıklardan korunmanıza yardımcı olur.

Chia tohumunun antioksidan özelliği vitamin E'den kaynaklanır. Aynı zamanda kalsiyum ve magnezyum kaynağıdır. Böylece metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakımını sağlar.

Biliyorsunuz çölyak hastaları gluten içeren besinleri tüketemezler. Barsaklarda alerji yapar. Ancak chia tohumu gluten içermediğinden gönül rahatlığıyla tüketilebilir.

Peki chia tohumunu nasıl tüketmeliyiz?

Chiayı yoğurda, süte, salataya ilave edip tüketebilirsiniz. Hatta suya ekleyip yarım saat bekledikten sonra da içilebilir. Tercih size kalmış


Yazarın Son Yazıları
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.